#ImagineCup 2014 – Finala (live text)


Suntem la a 11-a ediție a Imagine Cup, competiția internațională destinată studenților pasionați de tehnologie și dezvoltare. Ca în fiecare an emoțiile, sunt pe măsură, așteptările la fel…

Vestea bună este că vom avea 3 echipe calificate în Finala regională (CEE) după care de acolo vor pleca echipele pentru Finala Mondială din Seattle, USA.

Secțiunea Games

Prima secțiune a fost secțiunea Games la care s-au calificat 3 echipe:

Echipa Basnu, din Cluj-Napoca sunb îndrumarea doamnei profesor Simona Motogna de la UBB Cluj-Napoca. Echipa a prezentat un joc destul de interesant destinat copiilor dar în același timp și părinților. Destul de interesant modulul nedezvoltat încă de AI care presupune crearea unor povești și scenarii în joc pe baza unei scurte povești scrise. Demo-ul like direct de pe internet a funcționat.

Echipa Sticky Bits, de la UPB București, cu soluția Grimacizer (câștigători ai secțiunii Pitch Video Challenge) au prezentat un joc bazat pe un concept simplu: jucătorul își face un profil inițial al feței, după care primește un set de iconițe cu diferite grimase ale feței pe care trebuie să le imite. Demo-ul a fost făcut de pe un telefon și se pare că am trecut de nivelul 1 dar nu am reusit să imit grimasa de la nivelul 2. Cred că i-ar place mult copilului meu de 7 ani, chiar dacă aplicația pare a fi destinată intervalului de vârstă 14-26 ani.

Echipa Cyber Revolution, de la UBB Cluj-Napoca, a prezentat un joc cu implementare de realitatea augmentată. Conceptul de a folosi un joc pentru a scoate oamenii din casă pentru a descoperi diferite obiective, artefacte și a a acumula puncte pentru a-și cumpăra din joc un fel de animăluțe, nu a fost rău deloc. Având în vedere faptul că proiectul folosește GPS-ul telefonului, demonstrațiaa fost prezentată video.

Secțiunea World Citizenship

Echipa PhoneEye a prezentat o soluție de asistență a utilizatorilor nevăzători prin intermediul unei aplicații instalate pe telefonul mobil. În același timp prin OCR aplicația oferă nevăzătorului posibilitatea de a citi. Demonstrația practică se pare că nu a reușit foarte bine, probabil din lipsa semnalului GPS sau a zgomotului de fond din sală. Având în vedere faptul că echipa nu s-a identificat în spațiul universitar românesc, am avut o curiozitate să-i întreb de la ce universitate sunt. Pe Julian Atanasoae îl cunosc de pe Facebook, dar mare mi-a fost mirarea că nu l-am recunoscut pe Ionuț Budișteanu.

Echipa Conquest, din Iași, a prezentat o soluție de asistență pentru utilizatorii paralizați complet, care pot controla o comunicație minimală cu ajutorul unui set de ochelari, care controlează cursorul unui mouse prin intermediul pupilei ochiului. Demo-ul a lipsit.

Echipa Lumen, au prezentat o soluție de asistență a utilizatorilor nevăzători (!!!) prin intermediul unui dispozitiv fizic plasa pe frunte. Soluția se bazează pe un senzor Kinect care oferă un feedback live utilizatorului, sau poate trimite fotografii către rețele de socializare și primește feedback text transformat în audio de la alți utilizatori.

Secțiunea Innovation

Echipa ITech din Iași a prezintat soluția Explorer… un roboțel care poate fi folosit pentru vizite la muzeu în locul nostru. In fapt conceptul ar fi de Robot as a Services, și tu ca Home user stai liniștit în sufragerie și Muzeul îți pune la dispoziție un roboțel cu care să vizitezi acel muzeu. Multă tehnică la copii respectivi, dar use case-ul ar fi putut fi îmbunătățit. La demo, nu a funcționat partea principală de transmisie video de la robot la calculator din cauză că acea cameră s-a defectat în transport.

Echipa Plexis din Cluj-Napoca, prezintă o soluție de partajare și management în timp real a hobby-urilor prin intermediul telefonului mobil, care pune la dispoziția utilizatorilor informații despre hobby-urile comune partajate de prietenii utilizatorului. O prezentare foarte bine realizată, design fain a aplicației. Mai concret, juriul a amintit de asemănarea cu Strava: http://www.strava.com/

Echipa SMT de la UBB Cluj-Napoca, coordonată de dl Dan Suciu, prezintă o soluție de recuperare a oamenilor care au suferit diferite traume care le-au determinat o limitare a funcțiilor de vorbire. Exercițiile de refacere a infrastructurii musculare faciale folosesc un senzor Kinect și o serie de jocuri. Controlul jocurilor se realizează prin zâmbete, deschideri ale gurii sau a limbii. Soluția se încadrează în aceeași zonă cu aplicația Mira, Top 6 mondial la Finala Imagine Cup din 2011.

Prezentările s-au încheiat. Urmează jurizarea și anunțarea câștigătorilor pe secțiuni.

Sectiune Team

Games  

Basnu

World Citizenship

Lumen

Innovation   

SMT

Asta a fost… Asteptam feedback si noutăți din finala regională.

Anunțuri

8 gânduri despre “#ImagineCup 2014 – Finala (live text)

  1. Cum poti sa fi din Bucuresti daca esti in anul doi la o Universitatea din Germania? Dupa judecata voastra asta ar inseamna ca toti acestia 3 milioane de romanii care au fugit de Romania inca mai stau in Romania…. ba chiar beneficiaza de doua sisteme.

    Apreciază

  2. Pingback: #BringITon – Iași 14-15 Noiembrie 2014 | Valy Greavu's Live Blog

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s