Software Design 2010 – Finala pe Romania (live text)


București, 12 mai 2010

Tema Imagine Cup 2010

Imaginează-ți o lume în care tehnologia poate ajuta la îndeplinirea celor 8 probleme majore ale omenirii (Millennium Goals) definite de Națiunile Unite.

 

Detalii

De multe ori suntem tentați să ne luăm prea mult de detalii și să ignorăm de fapt esența unui eveniment.

După mâna bună de anul trecut, când am reușit alături de ceilați 5 membri ai juriului să identificăm echipa câștigătoare a lumii Software Design-ului de la Imagine Cup, aflasem prin 2-3 telefoane că o să fiu în juriul la Software Design și anul acesta.

Detaliul interesant: Luni, 10 mai, ora 16:00 – Telefon de confirmare, într-o oră de negocieri bilet de avion via Iași – București. Cancel la Suporting. :(

 

Echipele – (în ordinea prezentărilor)

Regroop – Universitatea Alexandru Ioan Cuza, Iași, Mentor: Adrian Buzgar

Regroop is designed to be a social web platform enriching the field of event management, making it easier than ever for people to come together in a partnership for development.

Team Flux – Universitatea Babeş-Bolyai, Cluj-Napoca, Mentor: lect. Dan Suciu

To create a system which facilitates volunteering, stimulates personal initiative and collaboration among people. The ultimate goal is solving problems that are beyond the reach of the responsible authorities or individuals. The scope is to empower users, and help them propagate their idea and attract others to help.

VOICe – iDonor – Universitatea Stefan cel Mare, Suceava, Mentor: prof. Remus Prodan

iDonor is the glue that binds the donor and the charitable projects he wishes to donate to.

Simplex – Caregamer – Universitatea Babeş-Bolyai, Cluj-Napoca, Mentor:  lect. Dan Suciu

caregamer is an innovative web application which uses entertainment and games popularity worldwide to proactively solve the communities’ issues through an increase number of visitors which will be the base for obtaining sponsorships in order to fund the Non-Governmental Organizations’ (NGOs) cases resolution.

DreamTeam – aSIGNment – Universitatea Babeş-Bolyai, Cluj-Napoca, Mentor: prof. Simona Motogna

The solution works toward providing an education to every preschool child with hearing impairment around the world by optimizing education systems already in place. Specialized organizations will use this application to help hearing impaired children easily understand the information they receive.

.Med Team – Diagnosis&Research Expert – Universitatea POLITEHNICA București, Mentor: prof. Mircea Olteanu

We developed a platform for medical imaging analysis and statistics. Our product is targeted both for physicians and researchers.

Juriul

 

Cupa

Cupa Software Design

Startul la ora 10:00

Revenim cu detalii și alte comentarii în pauze sau la finalul prezentarilor de jumătate de oră.

Prima surpriză: Prezentările sunt în Engleză :) Nice. I do not have any questions! :)

Este foarte bine ca studenții să prezinte în Engleză. Dar poate emoțiile sunt puțin mai mari?! Sau nu? Este un prim test de presentation skills care poate însemna prima impresie în fața juriului din afară.

10:00 – 10:30 – Regroop a venit cu o prezentare foarte bine gândită… soluția destul de interesantă, fiind orientată către rețele sociale, în scopul grupării a 3 componente :  organizațiile care vor sa pună în practică diferite proiecte din cadrul unei comunități (ex lor AIESEC), sponsorii care pot apărea pe pagina socială a evenimentului (ex lor ACME Cola) și voluntarii sau participanții. Tehnic, demonstrația a funcționat… cei drept din 127.0.0.1 ea urmând a fi instalată în Cloud.

10:30 – 11:00 – Flux primește o primă întrebare pe parcurs: Aplicația este destinată voluntarilor care pot circula și în zone de incident, unde nu există conexiune la Internet sau chiar la rețeaua de telefonie. În context ar trebui să existe o versiune offline a clientului care să permită publicarea rezultatelor la final. Foarte bine realizată din punct de vedere al design-ului și al facilităților.

Atmosfera generală până acum:

Dl. Tatomir se încadrează perfect în rolul de gazdă, iar pe post da Ham Ham îl avem pe Cosmin anul acesta care a intrat foarte bine în rol.

11:00 – 11:30 – VOICe – Prezintă o aplicație despre cum se pot gestiona donațiile pentru diferite cauze printr-un film care descrie soluția. Prezentarea este realizată de o singură persoană, iar ceilalți răspund la întrebări. No team branding. Aplicația conține mai multe module despre cum se pot dona bani, incluzând și componenta de SMS. Ideea este că banii se adună în conturile acestei organizații și se distribuie pe proiecte specifice…

Cum spuneam adeseori nu trebuie să ne facem probleme cu decalajul de timp pentru că doar noi nu suntem nemți :). Așadar s-a mai luat o mică pauză ..

11:50 – 12:20 – Simplex – La început am primit documentația proiectului, la fel ca și la echipa Flux. Definire foarte bună a contextului: Oamenii nu sunt interesați sau motivați să participe în rezolvarea problemelor comunității; Companiile care doresc să sponsorizeze diferite acțiuni doresc publicitate… în special pe Internet.

Ideea produsului este aceea de a atrage oamenii și a-i implica prin intermediul mai multor minijocuri online. Traficul pe site atrage sponsorii.

Din combinația aceasta se generează bani pentru rezolvarea problemelor omenirii sau a problemelor specifice și sustenabilitatea aplicației. Prezentarea atrage multe întrebări și sugestii.

12:20 – 12:40 – DreamTeam – Mai întârziem câteva minute pentru probleme cu aparatura.

Prezentarea începe cu un filmuleț al cărui sunet este… de fapt nu se aude suntetul decât foarte puțin. Ceea ce pare la o primă vedere un eșec tehnic este de fapt o regie reușită de intrare în temă, proiectul adresându-se copiilor cu probleme auditive…

Cosmin este chemat pentru a se efectua un set de teste pentru aplicația de întrebări on-line care utilizează tehnologia Microsoft Mouse Mischief.

La început am crezut că este ceva asemnător proiectului Greciei din 2005 care a obținut locul 2 în Japonia, dar este ceva diferit, având posibilitatea de a instrui si și evalua copii cu probleme auditive folosind tehnologiile prezente și limbajul semnelor.

Din punct de vedere al perspectivelor de business și de promovare, echipa are deja contacte cu asociația Media Kinder, scopul aplicației fiind aceea de a ajuta astfel de organizații, părinți și copii cu probleme să învețe și să fie evaluați.

13:20 – 13:50 – .MedTeam – O echipă de doi studenți, care adresează domeniul medical. O prezentare cu o temă diferită față de toate celelalte utilizând tehnologia fractalilor pentru determinarea anomaliilor medicale, în special a tumorilor. Presentation Skills pot fi îmbunătățite sau mai degrabă spus trebuie, prezentatorul neavând un contact cu juriul, probând din plin emoțiile inerente ale startului prezentării.

O grămadă de matematică, dacă mă pot exprima atât de plastic în fața științei. Chiar dacă ideea nu este chiar originală (articol free pe aceeași temă) este cu adevărat foarte important că cei doi studenți au înțeles domeniul și au reușit o aplicare remarcabilă a tehnologiei.

O întrebare puțin mai sensibilă legată de confidențialitatea imaginilor din demo, iar mentorul intervine în apărarea echipei. Asta înseamnă implicare pe toate fronturile… dar în finală Mentorul are rolul doar de observator fără a putea să intervină.

 

Și cu asta partea de prezentări s-a încheiat. Urmează un mic “meci” între membrii juriului după care decidem. Până la ora 14:00 echipele care au prezentat deja fac o demonstrație cu public a proiectelor lor iar în jur de ora 15:00 anunțăm echipa care va merge în Polonia.

 

Și acum premierea:

Premiile speciale ale juriului

  • xBox 360 – DreamTeam pentru Perseverenta si tenacitate
  • xBox 360 – .Med Team  pentru Research and Development
  • Tastatura Microsoft – Flux pentru Cea mai buna prezentare tehnica
  • Mouse Microsoft – Regroop pentru Cea mai buna interconectare sociala
  • Mouse Microsoft – VOICe pentru Scopul caritabil pe scara larga
  • WebCam Microsoft – Tania de la DreamTeam, pentru Cel mai bun prezentator

Podiumul

1 Symplex
Simplex
Alina CĂLIN, Andrei CANTEA, Andrei DASCĂLU, Cosmin MIHAIU
2 DreamTeam
DreamTeam
3 Flux

Felicitări echipei din Cluj la fel de mult ca și mentorului. Speră să revedem cupa Imagine Cup și în anii următori. Potențial avem!

Acesta este un articol editat în perioada 9:30 AM – 15:00PM

Anunțuri

16 gânduri despre “Software Design 2010 – Finala pe Romania (live text)

  1. Pingback: Finala locala Imagine Cup, sectiunea Software Design | CHIP Go Digital Blog

  2. Pingback: imagine cup 2010 « TIC, nu tac!

  3. Pingback: Tweets that mention Software Design 2010 – Finala pe Romania (live text) « Valy Greavu's Live Blog -- Topsy.com

  4. Pingback: Imagine Cup 2010: Symplex ne reprezinta la Software Design | CHIP Go Digital Blog

  5. Dane, Ionut: Multumim tare mult pentru ca sunteti alaturi de noi, chiar de la primele minute ale Finalei. Sincer v-am simtit lipsa acolo :)
    A fost bine din punct de vedere al juriului pentru ca si dl. Tatomir si George si Cosmin au inteles perfect ce urmarim, iar dl. Tatomir pot spune ca a jucat un rol exceptional. Sincer: ma asteptam sa nu beneficiem prea mult de aportul dumnealui, dar pot spune ca a fost ochi si urechi la prezentari si cel mai fain este ca a respins toate apelurile telefonice care veneau in timpul sustinerii unei echipe.
    Pe de alta parte, cred ca discutia de anul trecut din culise cu mentorii, a dat roade, prezentarile punctand exact la toate capitolele, iar cei care ne vor reprezenta in Polonia aveau aplicatia aproape terminata ruland din Cloud.

    Una peste alta, au fost putine echipe, ideile … bunisoare, mult branding de la Cluj, engleza fluent la toate prezentarile, mie personal mi-a placut realizarea prezentarii echipei din Iasi.

    Mi-a parut rau pentru echipa de la Suceava ca nu le-am dat mai mult feedback, dar sper ca cele cateva vorbe schimbate cu dl. prof. Remus Prodan, ceea ce s-a discutat acolo, ce s-a scris si se va scrie, sa aduca un plus de imagine si la Suceava.

    Nu cred ca voi ajunge in Polonia anul acesta, dar sigur Cosmin va ajunge, asa ca o sa aiba cine sa-i ajute moral acolo.

    Apreciază

  6. Ionut, sunt in juriu. Chiar am fost confirmat pentru finala din 2011 si mai mult de atat Rand Morimoto (Head of Judge) l-a contactat pe Cosmin Ilie pentru a fi capitan asistent pentru editia 2011.
    Juriul de la IT nu mai merge in finala din Polonia pentru ca noi deja am avut finala. S-a desfasurat on-line… am scris pe aici. A fost super interesant dar super-obositor.
    La anul Finala nu va mai fi on-line ci Off-line intr-o locatie… pe care nu o pot divulga :)
    Chiar daca nu eram bugetat la inceputul competiei 2010 stiam ca nu sunt bugetat pentru finala, nu se stie ce va fi pana la urma ;)
    Asa ca nu ai de ce sa fii suparat!

    Apreciază

  7. O vreme m-am luat cu altele si nu am mai urmarit desfasurarea/regulamentul. Ma obisnuisem sa imi trimita Tody :).

    Pai atunci stam foarte, foarte bine. Poate se obtin si bugete sa mergi alaturi de echipa in Polonia ca sa ii poti sustine. Faci si acoperire media :). Experienta ta le-ar fi cu siguranta de folos.

    Felicitari si lui Cosmin.

    Apreciază

  8. Pingback: Imagine Cup 2010 – Finala « Valy Greavu's Live Blog

  9. Pingback: Istoria finalelor locale Imagine Cup România | Valy Greavu's Live Blog

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s