#ImagineCup 2011–Software Design Final Presentations


 

This article is in Romanian. You can use a free web translator to get the content in English or other language. I recommend Bing Translator.

 

Suntem la a noua ediție a competiției mondiale Imagine Cup 2011 – New York, SUA. Este a cincea zi a competiției, zi în care cele 6 echipe finaliste la secțiunile Software Design (SD) și Embedded Development (ED) își prezintă roadele muncii lor.

România are câte o participantă în fiecare secțiune și suntem tare mândri de asta.

La ED am avut în fiecare an reprezentante în Top 6 și locuri pe podium în 2007. (Locul 2 – Universitatea Tehnică Gh. Asachi din Iași). Anul acesta suntem reprentați de o echipă de două fete de la aceeași universitate care au construit un auto-bot care știe să evite diferite obstacole și să le și ocoloească în același timp. Aplicabilitatea soluției lor este în domeniul construcțiilor de mașini, având deja un prim contact cu firma Continental din Iași. Prezentarea și funcționalitatea tehnică a soluției au fost impecabile, doar o mică bâlbâială la secțiunea de întrebări din cauză că cele două reprezentante ale noastre sunt puțin cam emotive și lipsite de experința unui juriu atât de direct și destul de dificil. Speranțele sunt mari. Orice ar fi, soluția tehnică este impecabilă și aplicatea indubitabilă.

La Software Design este a doua oară în istorie când avem o echipă în Top 6 după ce în 2009, la prima avansare în Top 6 am și luat marele premiu. (Locul 1 – Universitatea Al.I.Cuza din Iași). Având în vedere că am fost în juriul național la SD să încerc să fiu cât mai obiectiv posibil și să vă prezint modul meu de evaluare a soluțiilor celor 6 echipe finaliste la SD.

 

Echipa Statelor Unite

Au prezentat o soluție pentru persoanele cu dizabilități de vedere, adresat în special copiilor care au o problemă în a lua notițe de pe tablă. În esență este vorba de o cameră, care preia imaginea de pe tablă pe o jumatate a laptopului și pe jumătatea cealaltă a laptopului elevul poate să scrie ce vede de pe tablă.

Prezentarea a fost foarte bună, fiind vorbitori nativi de engleză, dar nu au impresionat cu nimic.

Costul soluției: aproximativ 2000 USD.

Înscriere pe trend: … poate doar la zona de tablete, pentru că elevul trebuie să ia notițe în one-note.

Să analizăm puțin: O cameră, un tablet, o aplicație, o tablă pe care se scrie cu cretă și un copil care poate avea probleme de vedere.

Prima întrebare: de ce camera nu captează direct imaginea de pe tablă, cu tot cu sunet în așa fel încât copilul să nu mai trebuiască să-și noteze?

A doua întrebare: în țările cu apă caldă se mai folosește scrierea pe tablă? Dacă da, câți copii își iau notițe și câți suferă de această maladie care le provoacă probleme când mișcă des capul ca să se uite la tablă și apoi in foaie, iar la tablă, iar în foaie.

Dacă soluția este adresabilă tărilor sărace, câți copii din aceste țări au 2000 de dolari ca să dea pentru soluția cu acea cameră, plus laptop, adică tabletă și câți dintre ei au priză la fiecare bancă?

Aplicabilitate (din punctul meu de vedere): scăzută.

Potențial de business și business-partenership: redus.

Votul meu: 3-4

Echipa României

A prezentat o soluție bazată pe Kinect destinată asistenței la recuperarea după fracturi. Ați mai citit despre soluție deci nu o să insist.

Prezentarea a fost foarte bună, interactivă și cu diferite secțiuni și demo inclusiv cu o mică componentă de scenetă (îmbracarea în direct cu un halat de medic).

Costul soluției: ~300 USD, din care rata de reutilizare foarte crescută.

Modelul de business: adresabil spitalelor de recuperare sau individual celor care deja dețin un Kinect sau care intenționează să achiziționeze unul.

Înscrierea pe trend: foarte bună – Kinect.

O scurtă analiză: Un aparat pe care-l ai pentru jocuri acasă îl folosești și pentru recuperare dacă ai avut o fractură. Îl utilizezi, te faci bine și te și joci în același timp.

Aplicabilitate: foarte mare.

Potențial de business: foarte mare.

Business-partnership: Microsoft vinde aparatul, studenții vând aplicația.

(În aceste momente când scriu am în cap două nume: Bălan și Jichici… :) Why?!)

Votul meu: 1-2

Echipa Chinei

A prezentat o soluție pentru persoanele fără mâni sau care nu își pot mișca mânile, bazată pe recunoaștere vocală. Din punct de vedere tehnic o soluție foarte bună cu anumite îmbunătățiri pe partea de recunoaștere a vocii.

Prezentarea a fost foarte bună, chiar dacă au avut ceva probleme de accent, dar s-au descurcat și s-a înțeles ceea ce spuneau. A fost interactivă și cu diferite secțiuni și demo inclusiv cu jocul Angry Birds. Totul a funcționat foarte bine.

Costul soluției: ~40 USD.

Modelul de business: soluție adresată persoanelor care nu au mâni sau care nu își pot folosi mânile.

Înscrierea pe trend: bună – integrarea persoanelor cu handicap.

O scurtă analiză: o aplicație pe care o instalezi pe calculator și care o folosești în orice pentru a mișca mouse.

Aplicabilitate: scăzută, numărul de persoane fără mâni care utilizează calculatorul fiind foarte mic.

Potențial de business: scăzut. O aplicație cu un cost mic care se adresează unui număr redus de oameni nu reprezintă un business de succes.

Business-partnership: foarte redus.

Votul meu: 4-5.

 

Echipa din Noua Zeelandă

Au prezentat o soluție despre combaterea malariei… cu calculatorul da?! :)

Sincer eu nu am înțeles nimic din ce se întâmplă în aplicația lor, dar de fapt este un fel de platformă socială care se adresează donatorilor în scopul strângerii de fonduri și asigurarea logisticii pentru asociațiile care se ocupă de lupta împotriva malariei.

Prezentare cursivă bine documentată dar fără nici un demo. Scuze nu l-am văzut eu. A fost un demo din localhost cu o hartă în Bing folosită pentru a prelu informații live despre cazurile de malarie din lume.

Una din întrebările din partea juriului: Poți să-mi descrii și mie aplicația într-o frază?

Costul soluției: nespecificat

Modelul de business: Multilevel Marketing bazat pe implicarea și responsabilizarea socială.

Înscrierea pe trend: social media. Impact redus.

Să analizăm puțin: o aplicație web în care oamenii sunt implicați prin mesaje de marketing să ajute la salvarea lumii de malarie prin donații.

Prima întrebare: câți oameni o să se apuce să doneze?

A doua: Cum vor fi gestionați banii în sistem și cine-i colectează? Cont la bancă, PayPall?!

Aplicabilitate: mare

Potențial de business: foarte scăzut.

Business-partnership: nope.

Votul meu: 6

 

Echipa Irlandei

Prezintă o soluție despre educarea șoferilor să fie mai atenți în trafic și în același timp un dispozitiv fizic care preia informațiile în timp real despre modul de conducere a mașinii: accelerarea, viteza, paternul de frânare, clasificarea drumurilor

Prezentarea este impecabilă cu inserții multimedia, mesaje bine direcționate. Au introdus folosit un termen foarte interesant: Gamification.

Întrebare de la juriu: Cu ce se distinge acest sistem față de cel oferit de BMW?

Costul soluției: 300 USD

Modelul de business: Vânzarea directă a dispozitivelor fizice sau prin intermediul producătorilor sau vânzătorilor de mașini.

Înscrierea pe trend: foarte bună – utilizarea Azure pentru partajarea informațiilor despre drumuri și safe driving.

Să analizăm puțin: un dispozitiv fizic conectat la Internet, folosit în mașină pentru a înregistra date despre șofer și modul de conducere precum și a partaja informații despre starea drumurilor.

Prima întrebare: Cum țin permanent conectat dispozitivul la Internet?

A doua întrebare: Cine plătește pentru Azure?

A treia întrebare: Nu se transformă dispozitivul într-un Big Brother auto?

A patra întrebare: Ce se întâmplă în zonele fără acoperire GPRS sau 3G?

Aplicabilitate: foarte mare.

Potențial de business: foarte bun.

Business-partnership: foarte bun cu producătorii de mașini și cu Microsoft pentru Azure.

Votul meu: 1-2 pentru prezentare și modul de implementare a soluției.

 

Echipa din Iordania

UUUUUPS… Soluția este de mișcare a mouse-ului cu privirea. :))) Top 6 în 2011! Da?! Top 6! Dacă îmi amintesc bine în 2007 o echipă din Iași obținea locul 2 în România… Asta nu o să o uit orice ar fi. :) Am jurat că voi fi un judecător drept așa că nu o să folosesc această neuitare decât pentru scos ochii unora atunci când am ocazia :)

Sunt foarte puțini oameni în sală comparativ cu celelalte prezentări, asta și din cauza faptului că este ora mesei probabil.

Prezentare este foarte bună cu inserții multimedia, statistici bine documentate mesaj de substrat, și nu se bazează pe pupilă ci pe o bulinuță care este lipită pe șapca celui care mișcă mouse/ul. Demonstrațiile sunt foarte faine și reușesc perfect de fiecare dată. Au în schimb o mică problemă pe care nu am înțeles-o… undeva în aplicație se utilizează Wii?!

Costul soluției: 10$

Modelul de business: Vânzarea directă către persoanele care au nevoie de acea aplicație.

Înscrierea pe trend: medie – integrarea persoanelor cu dizabilități în mediul electronic.

Să analizăm puțin: o aplicație web în care oamenii sunt implicați prin mesaje de marketing să ajute la salvarea lumii de malarie prin donații.

Prima întrebare: câți oameni o să se apuce să doneze?

A doua: Cum vor fi gestionați banii în sistem și cine-i colectează? Cont la bancă, PayPall?!

Aplicabilitate: bună.

Potențial de business: redus, din cauze prețului mic al dispozitivului.

Business-partnership: mediu.

Votul meu: 3-4 pentru prezentarea emoționantă și pentru faptul că le-au funcționat perfect demo-urile.

 

 

A fost o competiție acerbă și mi se pare destul de greu de decis. Cele mai multe întrebări le-au primit România, Irlanda și Iordania.

Ce e mai sus e părerea mea proprie și personală. Decizia juriul este decisivă.

 

Miercuri, 14/07/2011 ora 16:00 (GMT-5) va avea loc festivitatea de premiere. Anul trecut s-a transmis live pe internet. Sperăm să fi și anul acesta la fel pentru bucuria tuturor celor de acasă.

Felicitări tuturor celor care au ajuns până aici și mulțumim celor care ne urmăresc.

Anunțuri

9 gânduri despre “#ImagineCup 2011–Software Design Final Presentations

  1. Pingback: Imagine Cup în presa românească « Ionut Sinescu

  2. Pingback: Imagine Cup 2011: primul loc la Digital Media si locul trei la Embedded Development | Zoli Herczeg

  3. Pingback: Istoria finalelor locale Imagine Cup România | Valy Greavu's Live Blog

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s