Finala Software Design #ImagineCup Romania 2012 (live text)


 

Suntem la a 10-a ediție a Imagine Cup world wide și cam a noua pentru România. De-a lungul timpului au participat mii de studenți din România la finalele locale și câteva sute la finalele mondiale, valoarea ideilor lor fiind propagate ani de-a rândul de ”cercetătorii britanici”. Da, auzim de multe ori de ei la radio sau pe alte canale, dar multe din ideile vin și de la acest concurs al ideilor, imaginației, tehnologiei, pasiunii, perseverenței … și cred că aș putea continua….

Astăzi e o zi grea în care avem 14 echipe de evaluat. Toate detaliile despre această zi le puteți găsi la adresa: http://ente.ro/imaginecup/Marea-Finala-Nationala-Imagine-Cup-Romania-2012 și dacă vreți să vedeți live imagini din sala de prezentări aveți adresa: http://iclive.cloudapp.net/Home/Play/push

Câteva detalii tehnice:

  • fiecare echipă are câte 20 de minute pentru prezentare + 7 minute pentru întrebări din partea juriului
  • am agreat cu juriul să nu intervenim peste prezentări cu întrebări decât dacă ceva este foarte interesant sau foarte rău.

~~ Echipă cu echipă ~~

IGrount

De la Universitatea Politehnica Timișoara, a fost prima echipă care a prezentat o soluție pentru un muzeu virtual combinat cu inserții de social media.

We come with a great solution for an existing demand of the children and teenagers for a more out of the box approach of education, bringing fun and in-formal methods of learning into the schools, and combining the need for using the current communication methods and tools: internet, Facebook, gadgets, with the need of stepping out of the classroom environment into the museums for a scavenger hunt. At the same time,

based on the research we’ve made and several official statistics, we realized that museums visits among the young have dropped dramatically in recent years, and also we identified the need to promote museums in online environment. This project supports the promotion of heritage and cultural values among young people and community.

 

DevCom

De la ASE București prezintă soluția ADUCATIVA o platformă pentru e-learning free, pentru recrutare și … care face ceva de genul: se iau anumite job-uri postate și se identifică skill-urile necesare după care se face o ofertă de cursuri personalizată.

Aducativ offers a solution to a real problem, the need to motivate people to increase their performances within their work, by this encouraging them to learn more, do more. Their enhanced results will bring added value to their employer, so the initial investments made by the companies used to incentivize the employees, will return to them, under a different form.

 

ClockWork

De la universitatea Tehnică din Cluj-Napoca prezintă… o dronă care să identifice supraviețuitorii după un dezastru…

WP_001566

Scuze pentru calitatea pozei… dar e interesant că aparatul chiar poate zbura.

We believe we can help emergency response in these situations by providing a solution that can dramatically contribute for enhancing the response time in critical situations as well as the survival rate of the victims and to reduce the risks faced by the rescue teams.

The modern crowded cities are vulnerable to cataclysms. An accident causing the collapse of massive building would create a lot of debris and the rescue teams would have difficulties entering the affected area to locate survivors. They would also face danger themselves. Debris can hit them, weak parts of the building can collapse and rescuers can remain trapped without being able to return. All these risk and maybe there are no survivors, only new potential victims.

There are nowadays cheap and quite reliable instruments to locate the victims, as for example radio-emitters, with a disadvantage: the range in which they are capable to emit. So in order to locate people with these devices, a large area should be scouted and information should be sent in real-time to the human rescue teams.

Echipa vine din zona de Embedded Design… secțiune care s-a unit cu Software Design… ca să fim politically correct. La ED am avut de-a lungul timpului rezultate foarte bune in Imagine Cup, si era o incantare sa vezi tot felul de aparate care fac diverse chestii, dar uniunea cu SD nu mi se pare personal prea inspirata. Mi se pare destul de nedrept sa aleg intre niste programatori de cloud și niște programatori cu șurubelnița cum li se mai spune hardiștilor :)

Dar asta e doar părerea mea.

 

WeCon

De la Universitatea Lucian Blaga din Sibiu prezintă o soluție pentru educație afterclasses adresată studenților și elevilor.

Nowadays there’s a total lack of organization of information between young people considering the opportunities of non-formal education they could find. These opportunities available for them after the school classes refer to the possibility to develop a different skill like public speaking or entrepreneurship, the possibility to finance their studies or their projects and also doing some voluntary work or participating at different contests and why not, the opportunity of developing some of their hobbies. It’s very interesting to handle this problem because a lot of students are very confused these days and do not know what they like or what they should do.

Soluția se bazează pe interacțiunea dintre studenți și alți parteneri care postează evenimente în platforma on-line și elevii și studenții spun că vor participa la acele evenimente, pot pune comentarii, își pot alege diferite categorii, pot filtra evenimentele…

(pauză până la 11:00)

În pauză a apărut și presa, și m-am bucurat să o revăd pe Andreea Archip de la TVR, cea care ne-a însoțit din partea presei la New York în finala din 2011.

 

A.I.S.S

De la Universitatea Tehnică Gheorghe Asachi din Iași prezintă o soluție de face-detection bazată pe Kinect cu adresabilitate în zona securității și monitorizării dar și pentru industria auto și cea de entertainment.

The face identification and face recognition are ones of the toughest and challenging problems in computational intelligence field. Sometimes even a human has trouble recognizing faces, also it is well known that people have trouble recognizing differences amongst other people of different races than their own. Comparing face recognition with OCR (optical character recognition) someone can remark that in the field of OCR it was necessary over forty years to built acceptable quality algorithms able to recognize written symbols. The face recognition algorithms are in this moment in the “child” development stage.

In terms of applicability, we can use this project as well as for allowing access of employees into a building, in automotive industry for the driver specific adjustment (the seat, steering wheel, mirrors, environmental control etc.) or in applications that are used to supervise older people or children etc.

 

GreenRiders

De la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca prezintă o soluție bazată pe Kinect pentru educarea copiilor în legătură cu pericolele din trafic. Sunt primii care prezintă un filmuleț care să susțină soluția.

Taking into account the Imagine Cup Theme 2012 “Imagine a world where technology helps solve the toughest problems”, our proposal addresses the problem of bicycle accidents involving young participants thus contributing to the decrease of child fatalities. Our approach to solve this problem is to enable universal traffic rules awareness at an early age in a safe but realistic environment, therefore avoiding many serious injuries that usually happen in the real-life learning process. The idea of using sustainable/green transportation is strongly highlighted in the project, addressing the second goal of our solution to ensure environmental sustainability.

Cea mai impecabilă prezentare până acum din punct de vedere al regulilor de prezentare.

 

(ca o paranteză)

Situația de până acum la ImagineCup

Pe 3 mai s-au încheiat competițiile la:

  • Game Design: Xbox/Windows
    Am avut două echipe din care doar una a trimis proiect pentru această runda: Echipa Phoeniks
  • Game Design: Phone
    Am avut o singură echipă AVe care a trimis proiect.
  • Kinect Fun Labs se termina pe 29 mai, competiție in care avem o singura echipă participantă.
  • Windows Metro Style
    A trimis proiect o singură echipă: Style4eight
  • Windows Azure
    Au trimis proiecte 3 echipe: LifeSavers, CAPIS, Complex
  • WINDOWS PHONE CHALLENGE SPONSORED BY NOKIA
    Au trimis proiecte 3 echipe: The Dev Creed, Civille, qTeam 
  • IT Challenge
    Avem un finalist: Alexandru Tic din București. Finala va fi timp de 24 de ore pe data de 9 mai.

 

 

F.I.R.E.

De la Universitatea Al.I.Cuza din Iași prezintă o soluție pentru prevenirea cancerului de piele. Interesant că poate face și recomandări cu tipurile de creme pe care să le folosim în funcție de gradul radiației solare.

SunScreen is a Web-based system we propose that allows users to prevent skin cancer by giving advice on how to protect people from the detrimental effects of the Sun based on current UV levels and individual factors that influence the risk of developing this condition. Users can also share problems, stories and advice via social Web platforms like Twitter and Foursquare, promoting engagement and providing help for others.

Echipa cu cele mai multe emoții de până acum…

 

LiveX

De la Universitatea Politehnica din Timișoara prezintă o soluție pentru educație.

Our solution comes to aid pupils and teachers around the world. It consists of a software platform combined with off-the-shelf hardware for a hands-on experience. It is of great benefit not only to underdeveloped countries but also to developed countries. Although, in some cases traditional learning methods are very effective, in some areas, especially experimental ones, they lack the concept of new and up-to-date. Off-the-shelf also, means that the hardware prices can range from very cheap to relatively expensive depending on school funding, received donations and aids. In addition, our platform does not need heterogeneous hardware, which is a case with donated equipment. Children who already live in a modern environment will have the chance to leave traditional learning methods and experience something new, attractive to them and more closely related to the other gadgets they use in their after-school time, allowing them to use gadgets they may own for experiments.

Our innovative learning platform is tailored to address the issue of inequality in achieving educational progress using hands-on experimental activities. Some of the advantages of our solution include device re usability, low risk of injury or destroying expensive equipment, expandability and adaptability (new lessons and experiments can be easily created and integrated into the system).

Treburile devin din ce în ce mai grele… soluțiile sunt foarte bune, prezentările din ce în ce mai bune…

WP_001568

Cuburile programabile folosite in experimentele de chimie care sunt interconectate între ele și în Cloud.

Soluția lor în final este asemănătoare cu:

Inovația fiind că au cuburi cu 6 fețe.

(până la ora 14 pauză de masă )

 

DeWeb

De la Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași prezintă o soluție bazată pe schimbul de experiență între diferiți oameni. În esență soluția este asemănătoare cu http://www.65hours.com/.

TimeBank Romania is an online platform meant to bring back joy into learning. Individuals can learn anything they want, exchanging knowledge and skills by meeting offline and ‘paying’ with their own time instead of money or by videoconferences.
The project has two main parts and implementations that form a whole:  the technology/online experience and the offline effect/experience. The main problems it tackles are poor or costly access to education and the hard-to-change traditional, rigid way of learning and teaching.
The solution that we propose is an online platform that brings together those who want to learn with those that can teach them, the two having the possibility to switch roles at any time; individuals simply exchange knowledge and skills. Some people give up learning new things because they don’t have the money to do it, hence the idea that time is the alternative, more affordable currency than money that would destroy the cost barrier to continuous education.

14:22 Se pare că am rămas pentru o perioadă fără Internet…

Prezentarea nu a fost nici pe departe la nivelul ideii prezentate în proiect: au vorbit încetul, au citit de pe foi, au fost timorați… E mare păcat. Și încă odată se vede care este de fapt rolul mentorului în întărirea echipelor.

 

Challenge Accepted

De la Universitatea Româno-Americană prezintă o soluție web pentru suportul educațional al studenților de la specializările de drept.

StudioLEX is an online platform that brings alternative legal education for students, young professionals and everyday citizens, using the new technologies. Romanian Law students always complain that university legal studies are way too theoretical and that the only sources for learning are the textbooks. We think it is time for legal studies to claim their own online space! The StudioLEX platform addresses the problem of synchronizing legal education with available technology, thus making the step from offline to online study and discovery of the law. The main content of the platform is represented by short or medium length videos in which a law school professor or a legal professional explains a legal concept. The website will also contain presentations and graphics that aid the overall understanding of important legal subjects. Each video   will launch a different question that will spark debates and will allow the freedom of agreeing or disagreeing with a particular presentation. StudioLEX wishes not only to present random content to the audience, but also to trigger the desire for a critical approach when studying law.

Prezentatorul principal citește text de pe un telefon… e o metodă de înțeles datorită emoțiilor dar vizibilă dar care nu are un precedent.

(Am aflat că o să ne dea și cola :))

Avem și o poză nașpa cu Juriul (nu cu Juriul nașpa) făcută de Alex Bogdan.

WP_001569

De la stânga la dreapta:

The Troll Patrol

De la Universitatea București prezintă o soluție cu numele Atelierul părinților destinată învățării asistate.

We believe in unconditional love, respect, positive communication and an open parent-child relation. We believe that being a parent is like a ride in a roller coaster: you have your share of curiosity, panic, sometimes even despair, maybe anger, but also enthusiasm, peace and quiet, and last but not least the JOY of passing through the ride. We believe that the job of being a parent doesn’t come with a package of all information, experience, courage and trust that a parent needs. We also believe that we cannot function as teenagers and adults without having a beautiful childhood, but all with its limits; in this direction we will implement our troll gadget thanks to which every parent will know any time his child’s location. The aim of “Atelierulparintilor.ro” portal is to offer a setting for developing parenting abilities so that parents can educate their children in a positive and healthy mode from all points of view. This platform is mainly addressed to parents or future parents and secondly for tutors.

O întrebare care îmi trece întâmplător prin cap… Oare ce pot prezenta în Finala de la Sydney având în vedere ca site-ul are conținut în Română…

După 10 minute ne-am dat seama că prezentatorul e singur… și nu are o echipă cu el… M-am simțit obligat să opresc filmul prezentatorului care prezenta o metodă de educație prin amenințare … chestie care după crezul meu nici un site web nu o poate ameliora.

Proiectul este asemănător cu chestia aia când publici fotografii violente pe Facebook pentru a combate violența… fapt care de fapt o poate încuraja…

 

(Va urma o mică pauză…)

Restarters

De la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca ne prezintă o soluție cu numele Where’s my lei, man? adresată monitorizării modului în care se cheltuiesc banii în sistemul public.

Our solution aims to promote transparency in public spending and to engage civil society (taxpayers) in the decision making process regarding public investment prioritization according to the real needs of the community. The project is one of the five winners of the Restart Romania 2011 (http://restartromania.netsquared.org) competition, initiated by Techsoup Romania with the support of the US Embassy to Bucharest. Started at the beginning of August 2011, on the platform of the social justice challenge Restart Romania 144 projects were registered, which went under the community scrutiny which led to 30 shortlisted-projects on anti-corruption, rule of law, citizen participation to public decision making and social justice. A jury formed by representatives of the diplomatic community, business sector and IT industry decided the selection of 10 finalist projects.

TeamInSight

De la Universitatea Babes-Bolyai și Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca prezintă o soluție pentru combaterea sărăciei prin organizarea de campanii și evenimente pentru diferite ONG-uri.

Seedbit brings together people, companies and NGO’s into a social, fun way to actively get involved in causes they share empathy with. For the first time, Seedbit matches the people with problems they only share empathy with. Moreover, Seedbit is the first platform that integrates companies and involves them in social causes. Companies, by offering sponsorships through Seedbit, empower the users with the decision of where the money will go, this will enhance a company’s image and visibility, creating a stronger relationship with the users without making them feel they are being advertised to. The users can distribute the seeds(money) to any campaign eligible to receive them and win real-life rewards.

Prezentarea este una foarte bună, studenții ocupând acel spațiu imens din sală, vorbind o engleză impecabilă și având împărțite rolurile. Din păcate videoproiectorul le face ceva figuri și aduce timpi morți în prezentare.

 

LBUS_Rangers

De la Universitatea Lucian Blaga din Sibiu prezintă o soluție despre medicină prin folosirea unor senzori de monitorizare de la distanță a persoanelor aflate sub observație medicală.

“Auxilum Medicine” application makes a perfect team with “Auxilum Medicine” embedded micro-devices. This team uses the latest technologies to allow extremely fast vital signs measurements (10 times faster than using standard equipment) and to achieve a permanent and significant relationship between doctors and patients. Our solution fosters a win-win situation, in which doctors are able to monitor simultaneously a huge number of patients (emergencies, children, babies, pregnant women, intensive care patients, people suffering of unknown diseases and symptoms, etc.) and allows them to act promptly in order to save human lives. Everything is designed to be clear, user friendly, very intuitive and helpful.

Cam gata cu prezentările… urmează deliberarea juriului și stabilirea Top 3. Nu e o decizie prea simplă dar nici una înfiorător de grea.

La 18:30 trebuie să dăm rezultatele…

Ne cerem scuze încă întârziem…

1 – IQube_LiveX

2 – TeamInSight_Seedbit

3 – AISS-AISS

 

Cuvântul de final

Combinația între proiectele din Imagine Cup Software Design + Embedded Development + RestartEdu a făcut misiunea noastră de astăzi una deosebit de dificilă.
Nu am venit aici pentru a judeca sau pentru a face clasamente, ci pentru a găsi o idee/soluție care să ducă numele României pe cele mai înalte poziții ale clasamentului de la Finala Mondială din Sydney.
La finalul zilei, în mod normal ar trebui să fim obosiți sau eliberați de povara datoriei pe care o avem față de voi… dar cred de fapt că suntem doar într-o fază de tranziție cu gândul la ce se va întâmpla în Finală. Aș dori să spun cu o superstiție deliberată ceea ce spunea Ionuț Bălan la Finala locală din 2009: Avem un loc 1 dar nu un câștigător.  Consider în schimb că avem 14 echipe câștigătoare astăzi și împlinirea dată de faptul că în această țară studenții încă sunt dornici de performanță sunt încă suficient de capabili pentru a accede pe culmile succesului și avem mentori care își sacrifică timpul lor prețios pentru a fi alături de echipele lor.
Mulțumesc pentru ziua de astăzi vouă în primul rând, colegilor din juriu, Microsoft România și celorlalți sponsori ai acestei Finale.
Succes pe mai departe și nu uitați ceea ce spunea Albert Einstein: Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

 

(va urma cu finala de la Sydney)

Anunțuri

21 de gânduri despre “Finala Software Design #ImagineCup Romania 2012 (live text)

  1. @Doamna Simona aceasta nu este o contrazicere ci o corectura. In calitate de Admin pe site-ul imaginecup.com pot garanta ca acelea erau proiectele la ora publicarii materialului. Va multumesc pentru corectura si multa bafta echipei.
    @LBUS: Luni ajung la birou si cred ca voi publica.

    Apreciază

  2. Avand in vedere cererea topului dar si a transparentei pe care vrem sa o asiguram va voi publica clasamentul pe echipe. Mentionez ca cei de pe pozitia 8 au obtinut un punctaj mult prea apropiat pentru a putea face o diferenta de aceea i-am trecut in ordine alfabetica.
    Rank – Echipa-Proiect
    1 – IQube_LiveX
    2 – TeamInSight_Seedbit
    3 – AISS-AISS
    4 – GreenRiders-BicycleTrafficSimulator
    5 – ClockWork-Phoenix
    6 – LBUS_Rangers-AuxilumMedicine
    7 – F.I.R.E.-SunScreen
    8 – Challenge Accepted_StudioLEX
    8 – DevCom_Aducativ
    8 – DeWeb-TimeBank
    8 – Restarters-Wheres my lei
    8 – Treasure_Hunt
    8 – Troll Patrol_AtelierulParintilor
    8 – weCon-DupaOre

    Apreciază

  3. Bogdan, din cate stiu si voi ati venit tot pe linia Restart, deci e o treaba super buna :)
    Chiar daca unirea celor doua competitii a fost privita cu scepticism de multa lume, trebuie sa luam in calcul si beneficiile aduse, si anume schimbul de experienta intre cele doua competitii, unificarea canalelor de promovare toate sintetizate se rezuma la faptul ca studentii din Restart vor sti ca au o posibilitate de a participa si la ImagineCup iar cei de la ImagineCup ca pot participa si in Restart.
    Era de asteptat ca solutiile din Restart sa fie din punct de vedere tehnic sub cele de la ImagineCup, dar mizam pe schimbul de experienta pentru imbunatatirea competitiei pentru editiile viitoare. O alta diferenta este data de modul de jurizare, iar la ImagineCup acesta este mai exigent, plus experienta judecatorilor data de finalele la care au participat: Ionut Balan de la Chip este din 2004 in ImagineCup, eu din 2005 iar domnul Suciu a vazut si el ceva Finale la viata lui in calitate de Mentor.
    Sunt aproape convins ca echipa voastra va lua unul din premiile mari de la Restart si daca doriti si vi se pare buna ideea poate facem un fel de brainstorming pe idei pe ImagineCup.ro pentru editia 2013 a ImagineCup.

    Apreciază

  4. @Bogdan, daca o sa fie votul publicului si acesta va fi pe Internet te rog sa-mi lasi un link pentru votare ca sa putem face ceva promo pe retelele sociale. Multumim.

    Apreciază

  5. La Gala Restart votul va fii doar prins SMS si se va putea vota doar din sala in care va avea loc Gala, cel putin asa am fost anuntat pana acum. Noi am venit pe Restart, dar dupa cum am spus si in prezentare, Restart a fost doar o provocare, am vrut sa vedem daca mai are cineva incredere in proiectul nostru, sa vedem cum e primit si sa cunoastem oameni care sa ne ajute sa il lansam. ImagineCup a fost, este si va fii competitia noastra, cea la care ne dorim sa reusim, Restart e doar un bonus.

    Apreciază

  6. Degeaba mentionati ca domnul Balan Ionut e din 2004 cu Imagine Cup, daca el nu a fost prezent la jumatate din prezentari. Dupa parerea mea, el e cel mai pregatit membru al juriului, cam singurul care stie ce exista sau nu deja raportat la ideea fiecarui proiect, si mai aies, cam singurul care poate sa puna intrebari bine punctate si la obiect, sa scuture putin echipa, ca sa spun asa. Si ca drept dovada, echipa de pe primul loc nu a avut acea ‘sesiune de intrebari’:)) credeti ca domnul Ionut Balan s-ar fi abtinut sa nu puna cateva intrebari foarte importante? sau chiar credeti ca nu sunt asptecte ale acelui proiect care meritau ‘scuturate’?

    Si daca tot am deschis subiectul, sunt mult mai multe video-uri de genul aceluia ce l-ati postat apropo de cuburi; Iar faptul ca sunt cuburi si nu au o singura fata, nu e o inovatie. nu isi au rostul deoarece in momentul in care le unesti, tot o singura fata o folosesti. Ei le-au facut cub poate pt simplul motiv ca nu aveau tehnologia ca le faca mai mici si indesate, v-au expus-o in fata dumneavoastra ca pe o chestie „wow” pe care o au ei. Si ati muscat-o, fara sa ganditi deloc macar cat sa le puneti o intrebare:) Asa cum anul trecut ati pariat pe Kinect pt ca era nou si ar fi dat bine la nivel international in defavoarea unui gadget hardware home-made, acum ati pariat pe un proiect care sa contina hardware (ironic, chiar home-made) pt ca s-au unit categoriile si credeti ca orice alt tip de proiect nu ar avea o sansa.

    Acum fara sa fac referire directa la proiectul nostru, noi am gandit inainte sa ne apucam de proiect in felul urmator: „Acum, la 10 ani de Imagine Cup ori mergem pe linie, facem un proiect cu hardware, trantim o problema si ne laudam cu rezolvarea(chiar daca ea face abuz de tehnologie sau foloseste gadgeturi inutile nu conteaza, o sa fie de show off si juriului le place), ori indraznim facem ceva diferit de restu, ca totusi, e ImagineCup)” Si am ales a doua. E un risc ce ni l-am asumat de la inceput. Dar dumneavoastra (ca juriu ma refer) ati ales inca un proiect care va merge acolo, isi va prezenta proiectul, speram sa castige, si apoi gata. Ca de fiecare data, va fi cam gata. Pentru ca acele cuburi nu vor inlocui niciodata materialele dintr-un laborator, nici un profesor de chimie nu va inlocui experimentele cu adevarat interesante cu ele, si nici un copil din africa nu va ajunge sa le foloseasca si sa mai si invete cu adevarat ceva din ele. Acest proiect risca sa ajunga just some Imagine Cup winner care apoi se plafoneaza. Asa cum s-a intamplat in fiecare in acesti 10 ani.Si aparent nimeni nu indrazneste sa aiba asteptari mai mari, dar atunci, tot ce faceti e sa dati cu banul. Si tot ceea ce in rest vorbiti si spuneti despre Imagine Cup sunt pure nonsense. Sper ca nimeni din cine citeste acest comentariu sa nu o ia personal si poate se vor gasi si cativa care sa o ia ca pe un unul constructiv :)

    Apreciază

    • @Cristi: Punctajul domnului Balan nu a fost luat in calcul tocmai pentru a nu influenta negativ sau pozitiv anumite echipe. Dumnealui si-a exprimat un punct de vedere vis-a-vis de ideile de proiect si sansa lor de a ocupa un loc cat mai sus in finala.
      Ideea proiectului declarat castigator nu este una imbatabila, si absolut normal ca dumnealui ar fi avut ceva intrebari si critici la fel cum am avea fiecare pentru toate proiectele.
      Faptul ca acele cuburi au mai multe fete este inovatie Cristi… Nu am spus inventie. Plus aplicatia care permite partajarea experimentelor in Azure si utilizarea de catre orice profesor implicat in sistem (knowledge share). Faptul ca acea idee a fost lansata la TED in 2009 este cu atat mai mult un avantaj sustenabil pentru ideea lor in Finala pentru ca ImagineCup doreste sa se asocieze cu tendintele la nivel mondial.
      Am „muscat-o” nu e un termen prea corect in context. Va inteleg supararea, dar la urma urmei in alegerea unei solutii este vorba de un professional judgement. Stiu ca va este greu sa depasiti momentul si nu v-ar ajuta cu nimic sa va spun ca proiectul vostru a fost foarte bun, prezentarea foarte buna, dar ideea unui nou Facebook sau Causes nu este deloc fezabila pentru finala Imagine Cup. Proiecte cu idei de implicare morala a oamenilor in intr-ajutorarea altor oameni sau cauze nu au trecut niciodata in primele 12. Sorry dar am vazut aproape toate proiectele de top 12 din 2005 incoace… inclusiv cele din 2010 ca m-am uitat live. In 2009 s-a castigat pe o platforma sociala, dar acea platforma avea la baza o alta idee: ajuta-te singur sa duci o viata mai buna prin suportul concetatenilor din zona ta de habitatie.
      Decizia de a paria pe ceva nu-mi apartine, acolo fiind o decizie de grup, singurul care nu a fost de acord fiind domnul Dan Suciu. I-am inteles pozitia dumnealui dar a inteles si acceptat decizia de grup. Solutia voastra de anul trecut a luat locul 2 in finala din 2007 din Corea de Sud, iar faptul ca nu ati demonstrat ca functioneaza cum trebuie dispozitivul in finala de la Bucuresti nu ne-a incurajat sa va dam voua punctajul maxim. De asemenea, si in 2011 a fost o decizie de grup pe care ne-am asumat-o si care a fost validata in Finala de la New York. Simplex trebuia sa castige la New York… dar daca e sa fim obiectivi in Finala de 6, studentii pe seama oboselii si emotiilor, nu au mai fost la fel de entuziasti ca in primele doua runde.
      „Ca de fiecare data, va fi cam gata.” – buna observatia asta… dar nu intotdeauna este la fel, sau nu trebuie sa fie la fel. Nu depinde de noi (Juriul) daca o solutie este continuata sau nu.
      „dar atunci, tot ce faceti e sa dati cu banul.” – imi pare rau ca un tanar gandeste asa. Acum chiar nu-mi mai pare rau pentru echipa voastra. Sincer! Asta nu este gandire de om cu viziune in viata… iar ca sa fii un adevarat invingator trebuie sa stii sa si pierzi. Ca voua vi s-a intamplat de doua ori la rand… e frustrant, dar asta inseamna ca nu ati invatat mare lucru din pierderea anterioara.
      Din pacate spunand ca „…ceea ce in rest vorbiti si spuneti despre Imagine Cup sunt pure nonsense” nu am cum sa nu o iau personal. Pun pasiune si suflet in Imagine Cup si asta pro-bono. Imi place corectitudinea si transparenta si atat timp cat voi mai fi invitat la Finale acestea vor fi principiile mele. Stiu ca unii oameni se supara daca nu sunt ei cei alesi, dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa-mi duc misiunea la capat.
      Succes in continuare si ne vedem la anu. Propunerea mea de brainstorming ramane deschisa.

      Apreciază

      • Nu cred ca e cazul sa incepem o polemica. Nu e cazul sa facem acuze referitoare la cum stie sau nu sa piarda o echipa. Cat despre ce proiect ar fi avut o sansa mai mare la Sydney nu putem vorbi, pentru ca nu vor urca ambele proiecte pe scena. Ideea Seedbit este mult dincolo de implicarea morala a fiecaruia. E un proiect care are un Business Plan solid, fapt dovedit la Restart. Nu cred ca asemanarea cu celelalte platforme de care ati amintit dumneavoastra ca nu au ajuns in primele 12 are rost. Cred ca tendinta ImagineCup (la nivel mondial) e destul de clara. Se vor startupuri care sa foloseasca tehnologii Microsoft, pentru ca majoritatea startupurilor se feresc de Microsoft, de acolo si granturile care se ofera. Seedbit implica oameni, e despre oameni pentru oameni. Imi voi sustine proiectul si ideea in continuare in fata oricui si la fel cum am spus in prezentare: Nu un device, sau vre-un fancy gadget va salva lumea, ci puterea oamenilor lucrand impreuna, asta va schimba lumea. Nici o idee de pana acum, care a castigat IC Romania, nu a implicat oamenii asa cum a incercat sa o faca Seedbit anul acesta. Probabil am fi reusit sa insuflam si juriului mondial ideea noastra, poate nu. Nimeni nu va afla vreodata.

        Propunerea de brainstorming ne face onoare. La fel ca si dumneavoastra, iubim ImagineCup si intreg anul nostru universitar se invarte oarecum in jurul acestui concurs. La anul vom fi probabil din nou in fata dumneavoastra, pe scena si consider ca o echipa de ImagineCup trebuie sa aiba propria personalitate si viziune, nu gasesc benefic imprumutarea sau bombardarea cu idei catre alte ecipe. Brainstormingul va ramane in cadrul echipei InSight, incercand sa gasim o idee castigatoare. Cand InSight nu va mai putea urca pe scena, atunci vom fi mai mult decat fericiti sa stam la masa cu echipele care vor participa, pentru a incerca sa gasim idei bune.

        Apreciază

  7. Bogdan: Este super ideea de continuitate a proiectului. Asa si trebuie sa faceti. Si ma bucura tonusul de continuitate in Imagine Cup. Personal nu am vrut sa intru in polemici dar consider ca trebuie sa-mi apar punctul de vedere.
    Multumesc si spor maxim. Imi mentin ideea ca daca pot ajuta cu ceva o voi face cu placere. Pentru orice echipa.

    Apreciază

  8. Pingback: #ImagineCup 2012 – News (7) – Finaliștii « Valy Greavu's Live Blog

  9. Pingback: #ImagineCup 2012 – Festivitatea de Premiere « Valy Greavu's Live Blog

  10. Pingback: Istoria finalelor locale Imagine Cup România | Valy Greavu's Live Blog

  11. Pingback: Imagine Cup 2013 – Finala Națională | Valy Greavu's Live Blog

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s